Este Internetul instrument de marketing direct?

Daca ne raportam la definitia marketingului direct din Wikipedia, majoritatea instrumentelor de promovare online folosite si la noi (email, internet banner ads, pay-per-click ads, etc) sunt inregimentate in acest tip de promovare.

Cu toate acestea, campaniile online din Romania sunt inca planificate de oameni cu experienţă în special în zona ATL-ului. Nu vreau sa intru in polemica, dar cred ca daca nu stii ce inseamna fiecare dintre termenii de mai jos, probabil nu ar trebui sa concepi singur o campanie online:

1. Rata de dechidere / rata de click / rata de conversie

2. ROI

3. Diferenta intre „Visitors” si „Views”

4. Pay-per-click

5. Diferenta intre flash si html.

6. Diferenta intre link si e-mail.

De prea multe ori obiectivele unei astfel de campanii sunt copiate din brieful ATL: „we want to increase awareness of the brand by communicating its key benenfits”. Promovarea online nu inseamna adaptarea printului la formatul unui banner. Si nici postarea spotului TV pe youtube in speranta ca se va transforma in campanie virala.

Obiectivele unui brief de on-line ar trebui raportate unui element cheie din marketingul direct: actiunea. Cum vrei sa raspunda oamenii? Sa trimita un e-mail, sa intre pe un site, sa se inscrie, sa sune la un telefon, sa vina intr-un loc?

In acelasi timp, o campanie online ar trebui sa poata fi masurabila din punctul de vedere al rezultatelor. Paradoxal insa, desi internetul ofera instrumente ce pot masura efectul campaniei pana la nivel de individ, de cele mai multe ori nu se foloseste acest lucru. Cati dintre indicatorii de la punctele 1 si 2 i-ati intalnit pana acum?

Last but not least, targetarea intr-o campanie on-line ar trebui sa fie mult mai personalizata decat in cazul ATL-ului. Un bun exercitiu (care pe mine ma ajuta de fiecare data) este sa gandesti diferenta intre cele doua in felul urmator:

– in targetarea ATL vorbesti o data cu un milion de persoane

– in targetarea online vorbesti de un milion de ori cu cate o persoana

Un mic exemplu care cred ca o sa-ti placa: intra pe NumeleTau.youaremighty.com (inlocuieste NumeleTau cu orice nume doresti) si vezi ce se intampla. Recomand cu sunet…

Reclame

1 Response to “Este Internetul instrument de marketing direct?”


  1. 1 Soozie februarie 13, 2008 la 10:12 am

    Exista campanii serioase de Internet Marketing in Romania? Este mediul business educat in acest sens? Ce sanse ar avea un agent de vanzari sa propuna o campanie de Internet Marketing unui manager din Romania? Exista firme specializate in asa ceva? Trebuie facut ceva pentru educarea oamenilor de afaceri? Daca da, a cui trebuie sa fie initiativa? Multumesc 🙂


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s




Citeste prin RSS

octombrie 2007
L M M J V S D
    nov. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: