Promovare Google (part 3) – Cat costa o campanie de linkuri sponsorizate (Adwords)?

Bugetul unei campanii de linkuri sponsorizate in Romania poate fi stabilit de la cativa euro pe zi la cateva sute pe zi (si chiar mai mult!) in functie de:

1. Piata pe care activezi – pentru un domeniu de nisa (ex. magazin online de orhidee) probabil e suficient un buget de 100 EUR/ luna; pentru o banca sau un ansamblu rezidential un buget de 3000-5000 euro pe luna este un buget frecvent intalnit.

2. Numarul de vizitatori pe care-l doresti sa ti-l aduca o astfel de campanie – de la cateva sute pe luna, la cateva zeci de mii pe luna

3. Costul pe click (vizitator pe site) pe care esti dispus sa-l platesti – Un cost mediu pentru Romania este intre 0.1 – 0.2 EUR / click. Sunt insa domenii – ex. financiar, inchirieri masini, software – unde competitia acerba a dus la cresterea acestui cost pe click de cateva ori.

In afara de elementele de mai sus exista si alti factori care influenteaza costurile si implicit bugetul: rata de click, pozitia dorita in pagina in raport cu competitia, cuvintele cheie, etc.

O detaliere a costurilor minime implicate gasesti si in pagina start AdWords.

Last Edit: Se pare ca domnii de la Adevarul mi-au apreciat articolul si au luat din blogul meu cu copy-paste. Nu s-au mai deranjat sa precizeze si sursa.

Preluare Adevarul

Reclame

4 Responses to “Promovare Google (part 3) – Cat costa o campanie de linkuri sponsorizate (Adwords)?”


  1. 1 Mihai februarie 23, 2009 la 8:43 pm

    Salut, am si eu o nelamurire in legatura cu adwards. In anumite cazuri in care caut in google anumite cuvinte, inafara de cele din dreapta asezate una sub alta, cateodata apare inainte tuturor o reclama sponsorizata in lista cautarilor, pe un fundal usor ingrosat.

    Sunt curios cum se poate face acest lucru. Sper sa ma poti ajuta
    Cu stima,
    Mihai

  2. 2 Razvan Capatina februarie 25, 2009 la 2:11 pm

    Salut Mihai,

    Din pacate nu poti controla aparatiei reclamei tale deasupra cautarilor organice. Google pune reclama ta acolo in functie de mai multi factori: cat platesti pe click, ce rata de click ai, ce quality score ai la cuvant, etc.

    Teoretic, daca stai bine la toti factorii de mai sus sansele sunt destul de mari sa ajungi in pozitia aceasta ‘privilegiata’… Oricum ar fi, ai sa vezi ca reclama ta poate fi pozitionata acolo, iar la urmatoarea cautare pe acelasi cuvant sa o puna in dreapta…


  1. 1 Promovare Google (part 4) - Masurarea eficientiei unei campanii de linkuri sponsorizate (Adwords) « Razvan Capatina’s blog about direct marketing Trackback pe martie 13, 2008 la 4:57 pm
  2. 2 Cum incep o campanie Google Adwords? « Razvan Capatina’s blog about direct marketing Trackback pe mai 14, 2008 la 8:12 pm

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s




Citeste prin RSS

martie 2008
L M M J V S D
« feb.   mai »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: