Promovare Google (part 4) – Masurarea eficientiei unei campanii de linkuri sponsorizate (Adwords)

In cazul campaniilor AdWords se folosesc urmatorii indicatori de eficienta:

Numarul de a afisari (eng. Impressions) – De cata ori a aparut reclama ta in momentul cautarii unor anumite cuvinte cheie; In cazul AdWords afisarea nu se plateste

Numarul de clickuri – numarul de persoane care acceseaza reclama si intra pe site-ul tau

Costul pe click – cat platesti pentru fiecare accesare a reclamei;

Rata de click – raportul intre numarul de clickuri si numarul de afisari – in engleza CTR (click-through-rate) – la AdWords este in jur de 1% (1 click la 100 de afisari).

Numarul de conversii – Persoanele care odata intrate pe site, mai fac o actiune suplimentara relavanta pentru tine (ex. se inscriu intr-un formular, ajung intr-o anumita pagina, se inscriu la un newsletter, cumpara, etc.)

Rata de conversie – raportul dintre numarul de conversii si numarul de clikuri – in engleza Conversion Rate;

Costul pe conversie – cat platesti pentru fiecare conversie rezultata – in engleza CPA – cost per action

Un exemplu concret:

Cu un buget de 5 euro reclama ta a fost afisata intr-o zi de 1000 de ori, 20 persoane au dat click si 5 dintre ele au facut o conversie (ex. au cumparat online) indicatorii de eficienta sunt urmatorii:

Rata de click: 20/1000 = 2%

Costul pe click : 5 eur / 20 = 0,25 eur / click

Rata de conversie = 5 / 20 = 25%

Costul pe conversie = 5 eur / 5 conversii = 1 eur

Last edit: Pe langa preluarea in totalitate a articolului despre Costul unei campanii Google, cei de la Adevarul au preluat si o parte dintre informatiile de mai sus (detalierea indicatorilor & exemplul cu cifre). Nu au precizat insa si sursa. 😦

Reclame

0 Responses to “Promovare Google (part 4) – Masurarea eficientiei unei campanii de linkuri sponsorizate (Adwords)”



  1. Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s




Citeste prin RSS

martie 2008
L M M J V S D
« feb.   mai »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
Reclame

%d blogeri au apreciat asta: