Dunarea albastra (partea I) – Germania

Toata copilăria am petrecut-o pe malul Dunării, la Harsova. Ascundeam hainele în boscheti si treceam inot in insula botezata proletar “23 August”.  Dupa ce incingeam cateva ore de fotbal cu vreo minge sparta adusa de ape, stomacul ne indruma catre activitati mai pragmatice. Cei mai curajosi dintre noi cautau cu mainile goale raci si scoici in gaurile din namol, iar aia mai cu teama de ciupituri vanau oale ciobite esuate pe mal. Cu chibrituri carate in gura ca sa nu se ude incropeam un pranz ad-hoc cu delicatese acvatice constand din raci mai degraba inecati decat fierti si scoici care aveau consistenta unei bucati de cauciuc cu gust de namol. Plecam spre case obositi si cu burtile aproape pline cu gandul la ziua urmatoare.

Dupa ce am am devorat aventurile lui Huckleberry Finn si a fugarului  Jim pe Missisipi am inceput sa-mi fac planuri indraznete: fur o camera de tractor de la unchiul Ion si plec si eu la vale pe Dunare. Timpul a trecut, tractorul s-a dus la fier vechi, iar planurile s-au prafuit intr-un sertar al amintirilor. Pana anul trecut. Cand prietenul Valentin imi povesteste de o expeditie internationala ce vine cu caiacul tocmai din Germania. Oau! Mi se pare o idee foarte faina si decidem sa ne alaturam si noi pe zona romaneasca. Asa ca timp de noua zile padelam vreo 300 de km pana la Sfantul Gheorghe. Ploaie, vant, soare puternic, tantari, frig la cort, multe ore monotone de dat la vasle, mancare la conserva. Nu e usor, dar cand ne gandim la temerarii care au venit asa peste doua luni ne facem curaj.

Anul asta imi iau inima-n dinti si decid sa incerc si eu marea cu degetul. Sau mai bine zis Dunarea cu padela. Dupa o mini vacanta cu familia la izvoarele fluviului raman la Ingolstadt, punctul de plecare al Tour International Danubien. O expeditie ce are loc in fiecare an incepand cu 1969 si in care curajosi de toate natiile vaslesc pe Dunare cu destinatia finala Marea Neagra.  In total 2516 kilometri, 9 tari si aproape doua luni jumatate de aventura pentru cei care si-au propus sa faca toata calatoria.

 

Ziua 1 – Ingolstadt (km 2455)- Kelheim (km 2411) – 44 km

Desi imi fixex ora de plecare 9.00, aranjatul bagajelor in caiac imi ia mult mai mult decat imi propun. Pana la urma pun barca pe apa dupa ora 11, printre ultimii. Dupa primii 12 km parcursi pe o Dunare neasteptat de linistita ajung la primul hop. Barajul Vohburg ce trebuie trecut printr-o ecluza actionata de pe mal printr-un panou de comanda. Cum nu stiu germana, imi fac probleme ca nu ma voi descurca, dar am noroc de cateva doamne amabile de pe mal care actioneaza manetele cu bine cunoscuta precizie germana. Dupa baraj, Dunarea eliberata de betoane porneste la vale ceva mai naravasa asa ca urmatorii treizeci de kilometri ii parcurg intr-un ritm ceva mai sustinut. Ajung in tabara putin dupa ora 18:00, montez cortul si ma bag la somn rapid dupa o zi destul de obositoare.

 

Ziua 2 – Kelheim (km 2411) – Regensburg (km 2383) – 29 km

Dupa experienta din ziua anterioara reusesc sa ma pun pe apa mult mai repede, asa ca la ora 8 deja sunt in drum spre Regesburg. Dupa 10 kilometri ajung la urmatorul baraj ce poate fi trecut printr-un fel de tobogan special facut pentru barci cu doar un an inainte. Desi la briefieng ni se recomanda sa ocolim barajul pe mal, imi iau inima in dinti si reusesc sa cobor caiacul prin “water slide” fara mari emotii. Dupa o pauza de pranz prelungita intr-un sat de pe drum ajung la Regensburg undeva in jurul orei 15:00. Seara plec la plimbare prin vechea citadela, un oras cu o istorie de peste 2000 de ani, cu piete vesele, case colorate si turnuri semete. Catedrala orasului, desi nu atat de inalta ca cea din Ulm arata extraordinar, iar agitatia pestrita de pe strazi confirma renumele de “northernmost city of Italy”.

 

Ziua 3 – Regensburg (km 2383) – Straubing (km 2327) – 55 km

Pun caiacul pe apa devreme cu gandul la distanta aproape dubla fata de ziua anterioara. Dupa ce imi iau ramas bun cu regret de la turnurile din Regensburg trec rapid de primul baraj si dupa inca vreo patru ore de barajul Geisling. O scurta pauza de masa si vaslesc spre ultima poarta a zilei, barajul Straubing. Acolo trec prin tobogan cu ceva emotii, barca prinde mai multa viteza decat ma astept si lovesc malul de beton destul de puternic, aproape ma rastorn. Ajung cu bine in Straubing pe inserat, admirand multele turnuri ale orasului ce se reflecta in apa fluviului.

 

Ziua 4 – pauza Straubing

Dupa prima suta de kilometri de padelat ne bucuram de prima pauza si profitam de timp sa descoperim Straubingul. Istoria orasului incepe cu o asezare celtica numita Sorviodurum. Urmata apoi de romani care au construit cateva locuinte. In anul 1218, ducele Ludwing der Kelheimer, proaspat mostenitor al unei averi impresionante de la decedata sotie cu 20 de ani mai in varsta a decis sa faca o mutare de marketing inteligenta. Asa ca a promovat orasul ca destinatia cea mai ravnita pentru nobilii din perioada si i-a incurajat sa-ti promoveze stilul arhitectural din propria zona. Asa ca toate casele in stil germanic au primit fatade care de care mai colorate, in toate stilurile posibile.

 

Ziua 5 -Straubing (2327)– Winzer (2267) – 60 km

Dupa ziua de pauza ne asteapta cea mai mare distanta de parcurs de pana acum. Ajutat de curentul Dunarii si de compania placuta a celuilalt roman, Dan, parcurg distanta fara mari probleme. O singura exceptie, o rasturnare datorata abordarii gresite a afluentului Isar, dar care se soldeaza doar cu o sperietura.

 

Ziua 6 -Winzer (2267) – Erlau (2215) – 52 km

O zi la fel de lejera ca ziua anterioara, cu o Dunare prietenoasa pe intreg parcursul pana la unirea cu Inn-ul, in Passau. Aici Dunarea calda si linistita ca o cafea cu lapte intr-o dimineata de vara este aproape coplesita de un Inn navalnic si inghetat, ce aduce un debit de apa laptoasa de cateva ori mai mare decat calmul fluviu. Aici Dunarea are ultimul loc in care i se contesta suprematia, doar vreo 50 de kilometrii lipsindu-i naravasului rau ce izvoraste din ghetarii elvetieni sa preia conducerea pana la Marea Neagra.

 

Ziua 7 – pauza Erlau/Passau

O zi la fel de frumoasa ca cea din Straubing, cu un Passau superb, plin de istorie si de cladiri care mai de care mai impresionante. Seara are loc petrecerea de ramas bun din Germania, intrerupta abrupt de o furtuna suparata de vara.

Cateva instantanee din prima saptamana de TID

https://www.dropbox.com/sc/zho5yjahj3xvrmr/AADpOQGT0ONb6buPxXj7z0Jla

Anunțuri

3 Responses to “Dunarea albastra (partea I) – Germania”


  1. 1 Valy Iulie 1, 2014 la 7:02 pm

    Ma bucur foarte tare pentru ceea ce faci… Traiesc si eu experienta prin povestirile tale. Sper ca pana la anu’ sa construiesc si eu o plutitoare sa particip. De ce nu postezi si pe barcaholic? Sunt multi impatimiti de ape care ar savura experientele tale.

  2. 2 Simba August 21, 2014 la 9:52 am

    „Cei mai curajosi dintre noi cautau cu mainile goale raci…incropeam un pranz ad-hoc cu delicatese acvatice constand din raci mai degraba inecati decat fierti … ”

    Imi aduce aminte de ghidusiile si „activitatea de comert cu lobsters” pe care o desfasurau unii cu multi, multi ani in urma pe alte plaiuri…

    🙂

    „…multe ore monotone de dat la vasle…”

    Ai uitat sa-ti iei Ipod-ul cu ceva muzica buna de intretinere:

    Se merita sa dai de veste, sa inspiri si pe altii…

    grscarsium@yahoo.com

    https://www.facebook.com/pages/Liceul-Teoretic-Ioan-Cotovu/201541706571607

    Calatorie placuta!

  3. 3 Simba August 23, 2014 la 7:01 am


    „Cei mai curajosi dintre noi cautau cu mainile goale raci…incropeam un pranz ad-hoc cu delicatese acvatice constand din raci mai degraba inecati decat fierti … ”

    Imi aduce aminte de ghidusiile si „activitatea de comert cu lobsters” pe care o desfasurau unii, cu multi, multi, ani in urma… pe alte plaiuri…

    🙂

    „…multe ore monotone de dat la vasle…”

    Ai uitat sa-ti iei Ipod-ul cu ceva muzica buna de intretinere:

    Se merita sa dai de veste, sa inspiri si pe altii…

    grscarsium@yahoo.com

    https://www.facebook.com/pages/Liceul-Teoretic-Ioan-Cotovu/201541706571607

    Calatorie placuta!


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




Citeste prin RSS

Iulie 2014
L M M M V S D
« Mai    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

%d blogeri au apreciat asta: